کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی تاريخچه ساخت اولين شلف
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

manvama

بازدید : 34
جمعه 27 آبان 1401 زمان : 9:26

شلف چيست؟

شلف ديواري يکي از المان هاي زيبا و قديمي براي به کار بردن در طراحي و دکوراسيون داخلي است. اگر به دنبال پر کردن فضاي ديوارهاي خالي هستيد و علاقه اي به آويختن تابلو نداريد، شلف ديواري گزينه بسيار مناسبي استظاهر اولين قفسه ها را به يوناني ها و هلندي ها نسبت مي دهند. در واقع، کلمه “stellage” خود ريشه هلندي دارد و در هلند به عنوان “تا کردن چيزي” ترجمه شده است. تصور اينکه زماني قفسه ها و کشوها براي يک فرد وجود نداشته باشد،دشوار است. با توجه به اينکه امروزه هيچ انبار، مغازه و حتي فضاي داخلي خانه بدون قفسه نيست.

اعتقاد بر اين است که اولين قفسه در قرن 18 توسط برخي ملوانان مبتکر اختراع شد. او خودش ساده ترين شلف چوبي ديواري را براي نگهداري يک کشتي دوربرد ساخت تا محموله را با خيال راحت و فشرده تر در آن قرار دهد. با اين حال، اينها فقط شايعه هستند، اما تاريخ مستلزم حقايق است و حقايق نياز به تأييد دارند.

تاريخچه ساخت اولين شلف

اولين ثبت اختراع رسمي جهان براي شلف چوبي (US18702 A) به تاريخ 24 نوامبر 1857 و متعلق به آقاي J.H. است فيليپس او نام اختراع خود را «قفسه پنير» گذاشت که همانطور که از نامش پيداست براي نگهداري و رسيدن پنير در انبار خودش بود. من نمي دانم که آيا فيليپس در آن زمان مشکوک بود که يافته هاي طراحي او واقعاً چقدر فاصله دارد؟

پيشرفت بعدي در تاريخ طراحي شلف چوبي به درستي ظاهر پالت ها در نظر گرفته مي شود. برخي معتقدند که قفسه هاي پالت در سال 1935 ظاهر شدند، برخي ديگر معتقدند که اين اتفاق در طول جنگ جهاني دوم رخ داده است. با اين حال، به طور رسمي اولين حق ثبت اختراع شناخته شده براي چنين طرحي در سال 1951 به S. Saul Jr. اعطا شد. او بود که نمونه اوليه يک قفسه پالت جهاني را اختراع کرد که به شما امکان مي داد ارتفاع مورد نظر را انتخاب کنيد و تعداد مورد نياز را تنظيم کنيد. از بخش ها، که به نوبه خود امکان تطبيق چنين طرحي را با اندازه و نيازهاي هر انبار فراهم مي کند.

در نهايت، سومين نقطه عطف انقلابي در تاريخ توسعه قفسه‌بندي، ظهور طراحي قفسه‌بندي‌هاي عميق يا به قول آنها – قفسه‌بندي ورودي بود. حق ثبت اختراع متعلق به مخترع T.J. Finlayson بوده و قدمت آن به 9 جولاي 1968 برمي گردد. ويژگي به اصطلاح قفسه هاي عميق اين است که براي استکرها (لودرها) طراحي شده اند و به شما امکان مي دهند تا 80? از مساحت مفيد انبار را استفاده کنيد. آنها براي قرار دادن بلوک کالاها و در جاهايي که هزينه ذخيره سازي بسيار بالا است: در اتاق هاي سرد، فريزرها و غيره ضروري هستند.

قفسه فلزي مدرن: چه چيزي تغيير کرده است

امروزه شلف چوبي ديواري ديگر ساده و ابتدايي نيست. اينها خلاقيت هاي کامل طراح هستند که زيبايي و کاربردي را به اتاق اضافه مي کنند. اما در توسعه اسکيس طراحان و معماران هنوز از هدف تجهيزات دفع مي شوند.

قفسه هاي انبار براي نگهداري مواد و کالاها در انبارهاي مجهز طراحي شده اند. آنها به خصوص قوي، جادار و مقاوم در برابر سايش و پارگي هستند. از نظر طراحي، مهم است که قفسه ها بتوانند بارهاي سنگين را تحمل کنند.،سيستم هاي قفسه بندي نمايشگاهي يا فروش با بيشترين تنوع و پيچيدگي سازه ها مشخص مي شوند. آنها براي نمايش اقلام مختلف در مغازه ها، نمايشگاه ها، موزه ها و غيره طراحي شده اند.،سازه هاي اداري براي ذخيره اسناد استفاده مي شود، اما همچنين مي تواند براي قرار دادن فشرده اقلام کوچک، تجهيزات مختلف اداري و ماشين آلات استفاده شود.

شلف چوبي ديواري منحصراً براي ذخيره سازي منظم اسناد استفاده مي شود.، از قفسه هاي خانگي در خانه استفاده مي شود و اغلب جنبه تزئيني دارد. در آنها هر چيزي را مي چينند مانند: کتاب، گلدان، سوغاتي، جوايز، تزئينات، وسايل خانه، ابزار… و حتي تراريوم قرار مي دهند. شما مي توانيد آنها را نه تنها در آپارتمان ها، بلکه در گاراژها، در خانه هاي تابستاني نيز ببينيد.، قفسه بندي مدرن مي تواند قفسه هاي جهاني و باري، سيار و قفسه اي باشد. آنها ديگر فقط قفسه هاي استاندارد نيستند و فقط براي نمايش کالاها طراحي شده اند. اين يک ابزار بازاريابي است ،فقط لوگوي شرکت را روي آنها اضافه کنيد و رنگ‌هاي مناسب را انتخاب کنيد، جزئيات و طراحي داخلي زيبايي است که به استفاده منطقي از متر مربع کمک مي‌کند.

اولين بار شلف ديواري در چه جاهايي نصب شد؟

شلف هاي ديواري اولين بار براي آشپزخانه ها در نظر گرفته شدند. استفاده از طبقات چوبي براي جاي دادن ظروف و وسايل در آشپزخانه هاي قديمي يک موضوع جا افتاده بود و در بيشتر آشپزخانه ها ديده مي شد. بيرون از آشپزخانه ها شلف هاي ديواري به طاقچه بالاي شومينه ها در اتاق ها و پذيرايي محدود بودند.

هر چه زمان مي گذشت استفاده از شلف ها به صورت ديواري بيشتر مي شد. تا اينکه امروزه شلف هاي ديواري بيشتر براي تزيين مورد استفاده قرار مي گيرند. البته کاربرد آنها فقط براي زيبايي نيست و براي قرار دادن بسياري از وسايل نيز مي توان از آنها استفاده کرد.

شلف ها در چه جاهايي از خانه کاربرد دارند؟

از شلف ها مي توان در جاي جاي خانه استفاده کرد. اتاق ها، آشپزخانه، پذيرايي، هال، حمام و دستشويي از مکان هايي هستند که در آنها مي توان از شلف ديواري بهره گرفت.

شلف ديواري در آشپزخانه

همانطور که در بالا تر گفته شد استفاده از شلف هاي ديواري در آشپزخانه ها از گذشته مرسوم بوده است. اين امر اکنون هم بسيار مورد توجه است. يکي از بزرگترين موارد استفاده از شلف ديواري را مي توان به استفاده آنها در آشپزخانه ها نسبت داد.

از اين المان دکوراتيو مي توان در بالاي کابينت ها و به جاي کابينت هاي بالايي استفاده کرد. از آنها مي توان در سوپري هاي بزرگ در آشپزخانه ها هم بهره برد. شلف ديواري در آشپزخانه در بالاي ظرفشويي، بالاي اجاق گاز و اطراف هود نمود زيبايي دارد و به صميميت فضا با به نمايش گذاشتن وسايل آشپزي، مي افزايد.

نوع ديگري از شلف وجود دارد که مورد استفاده آن تنها در آشپزخانه هاست. شلف ميله اي براي نگهداري کفگير، ملاقه و … مورد استفاده قرار مي گيرد که امروزه نگهداري گل هم به کاربري هاي آن اضافه شده است. اين مورد از ايجاد شلوغي آشپزخانه جلوگيري مي کند و ابزار پرکاربرد را در دسترس قرار مي دهد.

شلف ديواري در هال و راهرو

يکي از فضاهايي که براي شلف ديواري بسيار پرکاربرد و زيباست، هال و راهروها هستند. راهروهاي منتهي به اتاق ها و راهروي ورودي خانه از مناطقي هستند که نسبت به ساير فضاها استفاده از شلف ديواري براي آنها زيباتر و به جا تر است. با نصب شلف ديواري مي توان ديوار يکدست و خالي راهرو و هال را پر کرد.

روي شلف را هم مي توانيد از اکسسوري، کتاب، تابلو، آينه، گل و… پر کنيد. اگر در راهروي ورودي از شلف استفاده مي کنيد، استفاده از آينه و جاکليدي هم در کنارش کاربرد آن را بيشتر مي کند.

شلف در اتاق خواب ها

در اتاق خواب، از شلف براي تزيين به کار مي رود ولي جنبه کاربردي بسيار مطلوبي هم دارد. معمولا شلف را در ديوارهايي که در زير آن تخت خواب قرار دارد نصب مي کنند که بسيار جلوه خوبي ايجاد مي کند. ولي براي مناطق زلزله خيز مانند ايران گزينه مناسبي نيست و بهتر است در جايي که تخت خواب نباشد از شلف ديواري يا هر وسيله تزييني ديواري استفاده کرد.

در کنار پنجره، کنار در اتاق و اگر اتاق داراي دو پنجره است، بين دو پنجره محل هاي مناسبي براي نصب شلف ديواري هستند. به ويژه امروزه که اتاق خواب ها ابعاد کوچکتري دارند شلف ديواري گزينه اي است که مي توان از آن براي استفاده حداکثر از فضا استفاده کرد. از آنها در اتاق خواب به عنوان قفسه هايي براي کتاب ها و برخي از لوازم مي توان استفاده کرد.

شلف در اتاق مطالعه

در اتاق مطالعه شلف ديواري کاملا کاربردي و البته تزئيني نيز هست. مي توانيد به جاي کتابخانه از شلف ديواري براي نگهداري از کتاب ها استفاده کنيد. براي زيبا تر شدن اتاق مطالعه و يا اتاق کار خود از گل، تنديس و… براي تزيين ديوارها و حداکثر استفاده از فضا مي توانيد به کار ببريد.

کاربرد شلف ديواري در پذيرايي

استفاده از شلف در اتاق پذيرايي يا ناهار خوري بسيار گسترده شده است. از شلف ديواري مي توان در اطراف تلويزيون و براي نگهداري اکسسوري يا دستگاه هاي پخش خانگي استفاده کرد. در کنج هايي که معمولا خالي و بدون کاربري هستند استفاده از شلف مي تواند ايده جالبي باشد. از اين طريق هم فضا را پر مي کند و هم مي تواند جايي براي نگهداري از اکسسوري ها باشد.

فضاي پشت مبل ها را مي توان با تابلو پر کرد ولي استفاده از شلف هم مي تواند جالب توجه باشد. استفاده هاي ديگر شلف ديواري را مي توان براي آينه ها و شمعدان يا آباژور دانست. اين کاربري براي خانه هاي کوچک که فضا براي استفاده از کنسول کافي نيست مي تواند بسيار مناسب باشد.

شلف در حمام و دستشويي

يکي از محل هايي که به تازگي در آنها از شلف استفاده مي شود حمام و دستشويي است. نصب شلف در کنار روشويي و دوش در حمام و دستشويي مي تواند کاربرد بسياري داشته باشد و به جنبه تزئيني آن نيز بپردازد. استفاده از شلف براي نگهداري حوله، دستمال کاغذي، صابون، عطر، خوشبو کننده هوا، عود و … از مواردي هستند که بر روي شلف ها در سرويس هاي بهداشتي ديده مي شود.

گاهي موارد هم روشويي رويِ يک شلف نصب مي شود که از ديگر راه هاي استفاده از شلف ديواري در سرويس هاي بهداشتي است. اين مورد بيشتر براي خانه هاي کوچک که عموما سرويس هاي بهداشتي کوچکتري دارند، به کار برده مي شود

مزاياي استفاده از شلف در آشپزخانه

با استفاده از شلف در آشپزخانه ي خود، خبري از بي نظمي و نا مرتبي نخواهد بود. شلف آشپزخانه همان چيزي است که براي آشپزخانه هاي کوچک و بزرگ کارايي فراواني دارد. براي مثال سهولت در پيدا کردن لوازم، به کارگرفتن فضاهاي بلااستفاده، هزينه ي کم، افزايش خلاقيت و زيبايي و… همه از مزاياي خريد شلف براي آشپزخانه مي باشند.

اگر اين قفسه هاي جذاب همراه با يک چيدمان زيبا نصب شوند، در هر سبکي از دکوراسيون کارايي خواهند داشت. برخي اين شلف ها را به صورت منظم و در کنار هم و برخي ديگر آن ها را نامنظم و دور از هم نصب مي کنند. مي توان گفت هر کدام از مدل هاي شلف آشپزخانه زيبايي خود را دارد.

شلف ها انواع متفاوتي دارند مثل شلف هاي ديواري ، زميني ، کنجي ، آويزشي ، کشويي و هزاران مدل متفاوت و زيبا. با کمي جستجو مي توانيد بسته به نياز خود از مدل و جنس مورد نظرتان بهترين را براي نظم دهي به آشپزخانه انتخاب کنيد. چون معمولا طراحي و اجراي اين باکس هاي زيبا نسبت به کارايي شان هزينه ي اندکي به همراه دارند.

بهترين مکان براي نصب شلف در آشپزخانه

  1. اطرف هود

از آنجايکه اجاق گاز و هود بيشترين کارايي را در آشپزخانه دارند، بهتر است تمام لوازم مورد نياز شما درآشپزي نزديکتان باشد. با نصب شلف و قفسه در اطراف هود مي توانيد ابزارهاي پخت و پز و شيشه هاي ادويه و حبوبات را در آن ها قرار دهيد.

  1. گوشه هاي بلاستفاده

معمولا در آشپزخانه ها قسمت هاي دنجي وجود دارد که نمي توان با کابينت آن ها را پوشاند. اين مناطق بهترين قسمت براي قرار دادن شلف در آشپزخانه هستند. اگر اين فضاها از بيرون ديده مي شوند مي توانيد با وسايل دکوراتيو و تزئيني به منزل خود نمايي جذاب بدهيد.

  1. در اطراف جزيره

اگر شما از طرفداران جزيره در آشپزخانه هستيد، مي توانيد با نصب شلف هاي آويزان بالاي آن، برخي لوازم خود را نظم دهي کنيد. خصوصا با گذاشتن لوازم مخصوص مهماني در اين شلف، به راحتي از مهمانان خود پذيرايي کنيد.

ولي اگر جزيره از يک طرف با ديوار يا کابينت بسته شده باشد به آن شبه جزيره مي گويند. اگر در آشپزخانه تان شبه جزيره وجود دارد، با نصب قفسه بر ديوار کناري، از مزاياي آن ها بهره مند شويد. اين قسمت مي تواند بهترين مکان براي قاب عکس، نقاشي و آثار هنري يا ليوان هاي تزئيني شما باشد.

  1. اطراف پنجره

هيچ کس نمي خواهد از نور طبيعي که پنجره ها به آشپزخانه هديه مي دهند محروم شود. شايد با نصب کابينت در اطراف پنجره اين اتفاق بيفتد. ولي اين شلف هاي معجزه آسا، هم کارايي کابينت ها را دارند و هم مانع رسيدن نور نمي شوند.

چند نکته کاربردي براي زيبايي بيشتر شلف ها

از يک رنگ خوب و قوي استفاده کنيد تا آشپزخانه ي شما پر انرژي شود. بهتر است رنگ هاي انتخابي شما از يک طيف رنگي انتخاب شوند و با هم هماهنگ باشند.ظروف سنگين و بزرگ را براي دسترسي راحت در پايين قفسه هاي آشپزخانه قرار داده و وسايل تزئيني و کوچک را بالاي شلف ها بگذاريد.سعي کنيد در نصب شلف در آشپزخانه تقارن و تعادل را رعايت کنيد. مثلا اگر قصد داريد در اطراف پنچره قفسه داشته باشيد بهتر است از هر دو سمت آن کمک بگيريد.

قيمت واقعي شلف چيست؟

قيمت واقعي شلف ها با توجه به نوع کاربرد، جنس و طراحي آن ها متفاوت است. بيشترين قيمت، براي چوب هاي با کيفيتي است، که با نقوش زيبايي بر روي ديوار خود نمايي مي کند و کمترين آن براي شلف هاي فلزي زيبا مي باشد.

قيمت هر نوع شلف چيست و چگونه تعيين مي شود؟ قيمت آن ها با توجه به کاربرد و زيبايي که دارند متفاوت است، و البته بايد در نظر داشت که شلف ها با قيمتي بسيار مقرون به صرفه تر از مصارفشان عرضه مي شوند.

اين کالا هاي با ارزش مي توانند به عنوان کادويي بي نظير در نظر گرفته شوند. هرگز از خريد اين وسايل کاربردي زيبا به خاطر قيمتشان چشم پوشي ننماييد. زيرا که کاربرد و زيبايي آن ها با هيچ وسيله اي ديگر قابل قياس نيست.

https://www.behance.net/ashariya120

https://laibafinch4.livejournal.com/profile/

https://coub.com/laibafinch4

https://www.twitch.tv/laibafinch4

https://www.openstreetmap.org/user/LaibaFinch4

https://www.tripadvisor.com/Profile/527ashar

https://www.4shared.com/u/vldEv_aF/LaibaFinch4.html

https://www.indiegogo.com/individuals/30144634

https://www.mixcloud.com/LaibaFinch4/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نرم افزار سي آر ام - CRM
  • موسسه مهاجرتی
  • چيتا وي پي ان
  • چيتا وي پي ان
  • تعمير يخچال ال جي در اصفهان
  • آموزش تخصصي سئو سايت
  • موسسه حقوقی
  • نرده بالکن
  • سايت آشپزي
  • شيائومي اقساط
  • خواص گلاب برای واژن
  • امکانات سامانه پیامک
  • امکانات سامانه پیامک
  • دانلود سريال
  • خريد اکانت اسپاتيفاي
  • عکاس مینیمال
  • سایبان برقی
  • سایبان برقی
  • دوره ÙŠ آموزش کاتلين
  • سایبان برقی منصف
  • Chocolate Milkshake
  • تاثير تونر بر شارژ کارتريج
  • سئو کار حرفه اي
  • دکتر سيد حامد قدسي خورسند جراح چاقي
  • آموزش برنامه نويسي آنلاين
  • دانلود کتاب First Friends
  • جي پي اس خودرو
  • خرید سی Ù¾ÛŒ کالاف دیوتی موبایل
  • خريد استون
  • خريد استون
  • صمد ولي زاده
  • طراحي ويلا مدرن
  • خبرگذاري آراد
  • شرکت اتيه انرژي تلاش
  • بام ساز مجري سقف شيرواني
  • فروشگاه اينترنتي بانيليون
  • گات ترکي
  • باغ ايراني
  • تهران گاردن
  • https://javan-melody.ir/
  • صنعت گستر سامان
  • لنت لاين
  • فروشگاه اينترنتي شهر تلويزيون
  • سيلک فکتوري
  • بيسکوتي Ú©ÙŠÚ©
  • فروشگاه اينترنتي خانم Ú¯Ù„
  • قفسه انبار
  • سئو سایت اصفهان
  • خرید ویلا در سهیلیه کرج
  • خرید ویلا در سهیلیه کرج
  • فروشگاه اينترنتي تاپ فروش
  • دانلود فیلم جدید
  • دانلود فیلم جدید
  • دوربین هایک ویژن
  • رمان عاشقانه
  • لیست قیمت دوربین تیاندی
  • لیست قیمت دوربین اچ دی هایک ویژن
  • موبو ارز
  • طراحي وب سايت
  • خودروبر امید
  • باغ استور
  • خرید بک لینک دانشگاهی
  • محصولات نانوسان
  • انگلیسی کودک
  • انگلیسی کودک
  • انگلیسی کودک
  • مرکز مراقبت های پوستی مایا
  • story for children
  • short stories for kids
  • Moonzia
  • نقاشی کودکانه
  • تحصیل در کانادا
  • خرید ملک در قبرس شمالی
  • نود ایرانی
  • اقامت قبرس شمالی با خرید ملک
  • علائم اولیه بارداری
  • اقامت قبرس شمالی با خرید ملک
  • کفش بلور
  • راهنمای خرید کفش
  • facebook smm panel
  • The Little Mermaid Story
  • خرید اکانت v2ray
  • قفل کتابی
  • خرید اشتراک v2rayng
  • telegram panel
  • شرکت رادکو
  • آموزش زبان اسرائیلی
  • هزینه طراحی سایت فروشگاهی
  • controlmgt.ir
  • بازاریابی در تلگرام
  • بازاریابی در تلگرام
  • تبلیغات پاپ آپ
  • آیین نامه راهنمایی Ùˆ رانندگی
  • سایت رایگان
  • نمونه سوالات آیین نامه
  • ایران سی ان
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 219
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 26
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 31
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 152
  • بازدید ماه : 1206
  • بازدید سال : 3027
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 8439
  • کدهای اختصاصی